antikoncepční poradna Brno

Antikoncepční a hormonální poradna

V antikoncepční poradně Vám vysvětlíme  jak antikoncepce funguje, vybereme tu správnou variantu, která Vám bude ze zdravotního hlediska a z hlediska komfortu nejvíce vyhovovat. Disponujeme moderními antikoncepčními preparáty. Před použitím antikoncepce doporučujeme provést potřebná vyšetření, zejména k vyloučení trombofilií /sklon ke zvýšenému srážení krve/, která je  u hormonální antikoncepce vysoce riziková.
Antikoncepci lze rozdělovat podle různých kritérií, například jako hormonální antikoncepci, bariérovou metodu, přirozenou metodu antikoncepce a chirurgickou. Moderní dělení antikoncepce vychází spíše z jiného pohledu, viz níže.

Rozdělení antikoncepce

Antikoncepce perorální kombinovaná
Tato antikoncepce používá kombinaci estrogenu (ženského pohlavního hormonu) a progestinu (hormonu žlutého tělíska). Tyto dvě složky zasahují nepatrně do zpětných vazeb mezi vaječníkem a mozkovými centry, které řídí ovulaci. Tímto se blokuje uvolnění vajíčka. Sem patří především běžné pilulky, antikoncepční náplasti a také vaginální kroužek.

Antikoncepce gestagenní
Tento druh používá pouze hormon žlutého tělíska. Díky němu se stává hlen v kanálku děložního hrdla neprostupný pro spermie. Tato antikoncepce je dostupná v podobě tzv. minipilulek, injekcí a podkožních implantátů.

Nitroděložní antikoncepce
Do dělohy se zavádí v tomto případě tělísko. U moderních druhů obsahují tělíska také hormon žlutého tělíska, přičemž kombinují výhodu nitroděložní a gestagenní antikoncepce.

antikoncepce Brno
očkování

Provádíme očkování proti rakovině děložního čípku vakcínami Cervarix a Silgard. Vakcinace probíhá ve 3 dávkách (injekce do ramene) v časovém rozmezí 6-12 měsíců

Klimakterická poradna Brno mala

Léčba klimakterických stavů alternativními metodami  fytoestrogeny/ bylinné preparáty / a homeopatiky. Terapie všemi formami hormonální substituce (tablety, gely, náplasti, implantáty).